Summa sidvisningar

Reklam


Bobubbla önskar God Jul och önskar politiker trevlig läsning

Jag skulle vilja be alla mina läsare dela detta inlägg i sociala medier, gärna Twitter, gärna som länk till politiker och byggare. Jag vill också slå ett nytt slag för bostadstrackern som nu ligger på stabil server och bara väntar på att få göra några sökningar under julen...Tagga inlägget med #bopol - det vore en fantastisk julklapp till mig!

På denna blogg kan du sortera ämnesvis genom att klicka på etiketterna under respektive inlägg eller klicka på någon av följande länkar: BOSTADSBRIST, BYGGKOSTNADER, FASTIGHETSSKATT, INVADRING, MARKPRIS, NYBYGGNATION, REAVINSTSKATT, RÄNTEAVDRAG.



Klas Eklund tror inte regelförenklingar kommer ge 300.000 bostäder:

Bristen på bostäder till skäligt pris är precis som i Finland: Konstlad.


Lokalt motstånd bakbinder kommunpolitiker, samtidigt som utjämningssystemet inte erbjuder starka incitament att bygga.


Varför man sålde allmännyttan:


Öka byggandet i förorterna:


Negativa effekter det kommunala utjämningssystemet har på bostadspolitiken


Kommunerna istället skall göra färdiga planer och sedan sälja färdiga tomter där det bara återstår att söka bygglov.


Kommunerna driver upp markpriset:


Höga byggkostnader är orsaken till att många byggen inte kommer igång:


Vem efterfrågar nyproduktion i Stockholm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista