Summa sidvisningar

Reklam


Per "Bolån" Bolund är ny finansmarknadsminister


"Och Per Bolund, ekonomisk-politisk talesman för Miljöpartiet, kräver blocköverskridande samtal om hushållens skuldsättning.

– Amorteringskrav är en av de åtgärder vi har lyft upp och är beredda att diskutera. Jag tycker att det är orimligt med den amorteringskultur som har uppstått i Sverige."
SVT
"Ser vi till finansdepartementet var det ganska väntat. Magdalena Andersson kommer säkert att göra ett bra jobb. När det gäller Per Bolund är jag inte överraskad över att han fick jobbet, men jag vet inte riktigt vad han vill göra”, säger Annika Winsth, chefsekonom på Nordea."
DI
"Till en början är det (mp):s Per Bolund som går från klarhet till klarhet. Jag misstänker att han sedan länge läser min blogg, då han i flera arrangerade seminarium (före Almedalen) fokuserat både på bostadsbubblan, skuldbubblan och även peak oil. Bolund kan också tänka sig sänkta ränteavdrag och ett ännu hårdare bolånetak då hushållens skulder är ett mycket allvarligt problem."
Cornucopia?

Var skall unga bo och jobba? Debatt mellan Martin Ådal (C) och Per Bolund (Mp)
SR

"De andra partierna ser inte riskerna med [ränte]avdraget"
"Jag tror att det finns en förståelse för att det är ett problem, men att det även finns en rädsla för att röra ränteavdragen eftersom man är rädd för vilka reaktioner man kan få. Därför är det bäst att föra breda samtal och agera gemensamt. Men vi har inte fått en respons, och det är jag bekymrad över."
SvD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Min blogglista